Blogia
UN MUNT DE MOTS

TRUCS DE PROPINA 2018-2019 - 3r TRIMESTRE

TRUCS DE PROPINA 2018-2019 - 3r TRIMESTRE

15/4/2019: Avui us recomano un curs d’escriptura gratuït molt bo que trobareu en forma de podcast. És el Taller Literario de Álex Hernández. Trobareu els audios a Ivoox, a https://www.ivoox.com/podcast-podcast-taller-literario_sq_f1579_1.html , mentre que la resta d’informació la trobareu a http://alexhernandez.es/taller-literario/ (aquesta seria la pàgina original, però els enllaços als audios ja no funcionen). Consta de 28 sessions, la majoria són d’una mitja hora de durada, i cada una tracta un tema de l’escriptura literària fins configurar un curs molt complet. D’aquestes sessions han sortit dos o tres trucs de propina previs.

 

25/4/2019: Escribe varios libros con una calidad aceptable/buena en vez de un supuesto gran libro. Un libro solo no funciona bien. Cada libro es la mejor promoción para el siguiente y los anteriores. Es mejor escribir el siguiente libro que perder el tiempo en promocionar en redes un único libro. Además, cuanto más escribes, más entrenamiento. (Colectivo La Alianza de escritores independientes, https://www.ivoox.com/charlas-autopublicacion-1x01-primeros-pasos-la-audios-mp3_rf_18381694_1.html )

 

2/5/2019: Aquesta és la primera novel·la que m’han publicat (Olor de colònia), però és la tercera que he escrit. Vaig escriure la primera novel·la per fer mà, d’aprenentatge. La vaig anar polint, la vaig reescriure moltes vegades, van passar quatre o cinc anys d’aprenentatge. (Sílvia Alcàntara)

 

13/5/2019: No hi ha dues persones que llegeixin el mateix llibre. (Edmund Wilson). Per cortesia de Marienka Bellostas.

 

23/5/2019: Qualsevol gran història o novel·la ha de contenir la força d’una dotzena d’històries prèvies bastant bones que han quedat en el camí. (Willa Cather)

 

23/5/2019-2: Que otros se jacten de las páginas que han escrito. A mí me enorgullecen las que he leído. (Jorge Luis Borges) 

 

27/5/2019: Quan estic treballant en un llibre o una història, escric cada matí tan aviat com sigui possible després de la primera llum. No hi ha ningú que et molesti, fa fresca o fred i vens al teu treball i et calentes mentre escrius. Llegeixes el que has escrit i, com sempre t’atures [el dia abans] quan saps el que passarà a continuació, continues des d’allà. Escriu fins que arribes a un lloc on encara tens el suc i saps què passarà a continuació, i t’atures i intentes viure fins l’endemà quan ho tornis a colpejar. [...]. És difícil esperar fins al dia següent. (Ernest Hemingway)

 

10/6/2019: Huye de los escritores que te hablan del vértigo de la página en blanco. Si te encuentras a uno… recomiéndale que escriba en folios azules: se empieza por esa excusa para no escribir. (Jorge Eduardo Benavides)

 

20/6/2019: El estilo es el resultado de la emoción y la percepción. La capacidad de transferirlas al papel lo convierte a uno en escritor. (Raymond Chandler)

 

20/6/2019-2: Escribir no es copiar la realidad tal cual es en el orden o el modo que suceden los hechos, sino otorgarle un sentido esclarecedor o entretenido para el lector y la lectora. Cada recurso contribuye a una modificación del uso habitual del lenguaje y al propósito de alcanzar una expresión innovadora. (Silvia Adela Kohan, del llibre Recursos de estilo y juegos literarios)

 

27/6/20019: [...] lo que se conoce entre los escritores como El chicle de la repisa, o sea, ese elemento introducido al principio de una novela que parece tan importante que el lector está todo el rato pendiente de él, preguntándose cuándo entrará en juego. Si no lo hace, tu lector se sentirá defraudado. Recuerda: si hay un chicle en la repisa en el primer capítulo debe pasar algo con él antes de que se acabe el libro.

Por similares razones, detalles que se pasarían por alto en la vida real —un vistazo a una habitación, la letra de una canción que está sonando cuando uno entra en un bar— adquieren una gran importancia en una novela.(Howard Mittelmark i Sandra Newman, Cómo NO escribir una novela)

0 comentarios